آخرین اخبار
کد مطلب: 125043
روشنايي معابر در شب آرزوي اهالي شهروندان لردگاني/ تامين روشنايي معابر به عهده کيست؟ + عکس
تاریخ انتشار : 1396/04/08 10:56:48
نمایش : 2543
روشنايي معابر در شب يکي از مسائل مهم و عمده اي است که در هر شهر و دياري بايد رعايت شود چرا که نبود آن مشکلات فراواني را براي اهالي و مردم ايجاد مي کند.
به گزارش خبرنگار سلام لردگان؛ روشنايي معابر و ميادين، يکي از عناصر مبلمان شهري محسوب مي شود و از جايگاه ويژه اي در معماري و شهرسازي برخوردار و در طراحي شهري بسيار حائز اهميت است.
تصاويري که ملاحظه مي کنيد مربوط به وضعيت نا به سامان  روشنايي در جلوي ستاد نيروي انتظامي و فلکه آزادگان شهر لردگان است .
 
 
امروزه نورپردازي،تعريف کننده هويت و سيماي شبانه شهر است و طراحي روشنايي شهري نه تنها موضوعي صرفا تزئيني نيست ، بلکه روشي در جهت تامين امنيت و آرامش بيشتر محيط است  و روشنايي مناسب کوچه ها،معابر وخيابان ها باعث ارتقاي امنيت و رضايتمندي شهروندان مي شود.
تاريکي هميشه براي آدمي هراس آور بوده است و در مقابل ، استفاده از نور براي روشنايي در فضاهاي ناايمن (فضاهاي بي‌دفاع) شهري موجب افزايش امنيت شهروندان در فضاي شهر مي‌شود.اما تاريکي بخشي از خيابان‌ها و کوچه‌هاي شهر لردگان اين روزها نارضايتي شهروندان را در پي داشته است
.
 
 
بايد بدين نکته مهم توجه داشت کمبود روشنايي در شهرها و کوچه‌ها، علاوه بر وقوع تصادفات رانندگي ،زمينه حضور بي‌دغدغه مجرمان و سارقان را فراهم مي‌آورد،  اگر مسوولان شهري براي صرفه‌جويي در مصرف برق چنين تصميمي گرفته‌اند بايد به عواقب خطرناک چنين اقدامي نيز بي‌توجه نباشند ، که همين مساله به ظاهر کوچک (نبود روشنايي کافي در معابر) مي تواند در کاهش امنيت و به تعبير کارشناسان احساس امنيت در جامعه بسيار تاثيرگذار باشد.
 



به هر صورت آنچه مهم است اين که توجه به درخواست هاي مردمي براي داشتن لردگاني با روشنايي مطلوب ، امري است ضروري که بايد اين مطالبه به حق از سوي مسئولان و نيز مجموعه مديريت شهري برآورده گردد.
 
 
انتهاي خبر/630 ل
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس